396336565026791
 

Het is niet voor niets dat de EU US verwerkers niet vertrouwen kan

De Europese Unie heeft verschillende wetten aangenomen die gericht zijn op het bieden van digitale identiteitsbescherming, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die in 2018 van kracht is geworden.



Een van de grootste overtreders van deze protocollen zijn de Amerikaanse websites. Volgens een onderzoek schond 67% van de top 1.000 websites in de Verenigde Staten de AVG.


De overtredingen variëren:

- 43% van de websites waarop gebruikers zich niet kunnen afmelden voor het verkopen van gegevens;

- 55% die gebruikers niet op de hoogte stelt van cookies wanneer ze de site bezoeken;

- 32% van de sites die advertentietrackers bevatten.


Uit het onderzoek bleek dat die websites uit de Verenigde Staten goederen en diensten verkopen aan EU-klanten.


Dit gebrek aan naleving kan aanzienlijke gevolgen hebben voor bedrijven, tenzij ze ermee instemmen hun praktijken aan te passen aan Europese bezoekers. Boetes voor AVG-schendingen variëren van $ 80.000 tot $ 120.000.


Om kleinere app-ontwikkelaars te helpen ervoor te zorgen dat ze GDPR-compatibel zijn - en boetes te vermijden die ze zich misschien niet kunnen veroorloven - heeft Google een nieuw platform gelanceerd genaamd Checks, ontworpen om GDPR-compliance te automatiseren. ik


Ontwikkeld door Area 120, het interne incubatorprogramma van Google, gebruikt Checks kunstmatige intelligentie (AI) om codebases te scannen en deze te evalueren op privacy en andere gebieden waar ze mogelijk niet voldoen aan de AVG-normen. Bovendien voert het platform compliance-scans uit in de VS en Brazilië, waardoor een aanzienlijk deel van 's werelds app-ontwikkelaars juridische sancties kan vermijden.


Zijn Europese websites nu beter?


Onze ervaring is in ieder geval dat de grote bedrijven het inmiddels wel hebben begrepen. Maar zodra we naar het MKB gaan, zien we iets anders. De meesten beseffen niet eens waar het over gaat.


Denk aan alle gegevens die je verzamelt van je websitebezoeker, zoals aanmelding voor een nieuwsbrief, contactgegevens, betaalgegevens etc. De kleinste winkeltjes verkopen tegenwoordig online zonder te beseffen dat ze het risico lopen op sancties omdat ze niet correct of veilig omgaan met deze informatie.


Wist je trouwens dat de overheid je verantwoordelijk kan stellen als je te maken hebt gehad met een datalek?... ook als je slachtoffer bent geworden van bijvoorbeeld hacking.


Stel jezelf een paar vrij eenvoudige vragen en probeer ze te beantwoorden. Als het antwoord op alles JA is, wees gerust.


Vertel ik mijn sitebezoeker wat ik met zijn gegevens doe?

Weet hij hoe lang ik deze gegevens bewaar?

Vertel je hem met wie je deze gegevens deelt?


Vraag je welke cookies hij accepteert?

Laat je hem weten welke cookies je verzamelt?


Heb je zijn toestemming om met hem te communiceren? (zoals digitale publiciteit, telefonische contacten of in bepaalde gevallen sms,...)


Mocht u twijfels hebben? Laat wdcom360 vervolgens een nalevingscontrole uitvoeren.

We vertellen je dan:

1. of uw PRIVACYBELEID in orde is

2. wat vinden wij van uw COOKIEBELEID?

3. welke cookies je gebruikt

4. welke akkoorden opnemen?


https://www.wdcom360.be/product-page/conformiteitstest-website

2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven